vrijdag 25 februari 2011

Stapelen op vrijdag: oude boeken

Ik heb niet alleen een zwak voor oude lijstjes (zie mijn blog van vorige week) maar ook voor oude boeken. De laatste tijd moet ik mezelf steeds weer (streng) toespreken en proberen in te houden, want voor dat ik weet loopt deze tik uit de hand.

Klik op de afbeelding voor een vergroting

Mijn stapel van deze week bestaat dan ook uit de mooiste boeken (oud, versleten en vergeeld) uit mijn kleine verzameling. De blaker en het klokje heb ik van mijn oma gekregen (zij weet altijd precies wat ik leuk of mooi vind)!


De stapel bestaat onder andere uit boeken van William Shakespeare (waaronder Hamlet en The Merchant of Venice), mijn favoriete legende Tristan en Isolde van Joseph Bedier en het boek dat absoluut niet mocht ontbreken: Het Achterhuis van Anne Frank. Helemaal onderop ligt het boek Paedagogiek van Bigot, een boek dat ik met mijn studie en beroep echt niet kon laten liggen!


De andere boeken heb ik voornamelijk gekocht omdat de kaft mij aansprak: de afbeeldingen en de kleuren. Het Rosarium heb ik van mijn opa gekregen: hij zag het boek liggen in de kringloopwinkel en dacht aan mij (lief he!)


Stapelen op vrijdag is een initiatief van Irma, eigenaresse van de blog allemaal kleurtjes. Aanmelden kan via haar.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten