vrijdag 25 februari 2011

Runa's Cottage: Een eigen bibliotheek

Vroeger droomde ik er al van: een eigen bibliotheek(je)! Zo nu en dan keert deze droom in volle hevigheid bij mij terug. Het lijk me heerlijk om me helemaal terug te kunnen trekken in een kamer vol boeken (oude en nieuwe, gelezen en ongelezen, informatief en fictief).


Ik zie het al helemaal voor me: Volle kasten, een trapje ervoor zodat ik ook de hoogste planken kan bereiken. Ergens in die ruimte bevindt zich natuurlijk ook een zithoekje, met een lekkere stoel waarin ik helemaal kan wegzakken, een tafel met een leeslampje en als ik mijn fantasie helemaal de vrije loop laat... Een knapperend haardvuur, een dik kleed en zachte kussens op de vloer.



Overvolle kasten en boeken in overvloed. Wat wil ik nog meer? De aanwezigheid van tientallen boeken om mij heen en de geur, de gezelligheid en de geborgenheid die zo'n plek met zich meebrengt... Ik blijf dromen en wie weet...?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten