woensdag 22 december 2010

Sweet Music: Christmas!

De afgelopen jaren had ik geen vriend tijdens de wintermaanden en de daarbij behorende feestdagen. Ik geniet altijd erg van het leven als vrijgezel, maar zo rond de kerst begint het te kriebelen... Kerst doet me verlangen naar gezelligheid, liefde, geborgenheid, een warme knuffel op een koude nacht en een zoen onder de mistletoe... Of te wel: een speciaal persoon met wie je de feestdagen door kunt brengen.


Vorig jaar zong ik vanzelfsprekend luidkeels mee op het nummer "Being alone at Christmas" van Miss Montreal...

Singing bells and snowy streets
All around the world
Happy faces everywhere
But your bed is cold

Embrace yourself like no one else could

Being alone at Christmas doesn't have to be a bad thing
Singing songs all for yourself
Some brandy, no one's leaving

And oooh you're alone tonight
Oooh no Christmas lights
No kisses, hugs, no love, no luck
Christmas a delight

Je voelt 'm waarschijnlijk al een beetje aankomen: daar is sinds kort verandering in gekomen. En dat betekent: Klingende kerstbellen, versierde kerstbomen, sneeuwwitte straten, de gloed van kaarsen, de gelukkige gezichten van vrienden en familie om me heen... Dingen waar ik altijd al van genoot, (begrijp me niet verkeerd, want eenzaam heb ik me nooit gevoeld -gelukkig-) maar waar ik dit jaar waarschijnlijk net even meer van ga genieten omdat ik deze momenten met iemand kan delen.  De kerstliedjes niet alleen hoeven zingen, en de brandy (of liever een ander drankje) sámen aanbreken in plaats van alleen. Vorig jaar zong ik daarnaast, samen met Miss Montreal het volgende:
  
Things will be okay
You'll see you won't be lonely
Maybe next year you and me
Around the Christmas tree

En ik geloofde er destijds natuurlijk geen snars van, maar zo zie je maar! Opeens betrap je jezelf erop dat je iets té vaak aan het mee neuriën bent met één van je minst favoriete artiesten (Do):

There was a time when
I couldn't smile and
I saw my world in shades of grey
Each night I prayed for
A little colour
To take my loneliness away

Now everyday is Christmas
'Cause I'm in the arms of the one I love
Everyday's a holiday
Since heaven sent you from above

... Ik hoop van harte dat mijn steun en toeverlaat in kersttijden en daarbuiten (Miss-Montreal) dit jaar niet in een koud bed hoeft te stappen en een persoon heeft gevonden waarmee ze luidkeels alle kerstliedjes kan zingen! ;-)

Foto: I.Anton via Flickr

Geen opmerkingen:

Een reactie posten